Fandom

Lord of the Rings Wiki

Fingolfin

8stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Fingolfin (Q. Nolofinwe) byl jeden z Noldor, nejstarší syn Finweho a jeho druhé manželky Indis z Vanyar, druhý nejstarší po svém polovičním bratru Feanorovi. Fingolfin prý byl ze všech Finweho synů nejsilnější ale také nejstálejší a nejodvážnější . Fingolfinův rod byl rodem noldorských králů kteří vládli ve středozemi.

Mládí

Fingolfin byl druhým nejstarším dítětem Finweho a jeho druhé ženy Indis, měl starší sestru Findis a mladšího bratra Finarfina a sestru Irime. Narozdíl od Feanora kterého královské záležitosti příliš nezajímaly byl Fingolfin v těchto věcech otcovou pravou rukou (což zřejmě zčásti přivedlo Feanora k domněnce že ho chce připravit o jeho místo). Fingolfinovou manželkou byla Anairese kterou měl čtyři děti. Syny Fingona, Turgona, Argona a dceru Aredhel.

Po té co byl Melkor propuštěn z Mandosu a začal mezi elfy rozsévat lži  vystupňovala se Feanorova nenávist k Fingolfinovi tak že ho přímo u dvora před zraky všech napadl, vyhrožoval mu smrtí a ohrožoval jej mečem přitisknutým k hrudi. Fingolfin však na jeho výhružky nijak nereagoval a odešel mlčky z místnosti. Později když se měl Feanor zodpovídat za svůj čin prohlásil že mu odpouští a přestože je mu polovičním bratrem krví bude mu skutečným bratrem srdcem.

V síti Wikia

Náhodná Wiki