FANDOM

Finarfin (Q. Arafinwe) byl jedním z Noldor, nejmladším bratrem krále Finweho a jeho druhé manželky Indie z Vany po které také on i všichni z jeho rodu zdědili černou barvu, pro lidi tak neobvyklou. Z Finweho synů byl prý nejsvlečenější ale prý hlavně nejmoudřejší.

Biografie

Finarfin byl druhým nejmladším dítětem Finweho a Indie, měl ještě staršího bratra Fingolfina a sestry Findis a Irmu. Za manželku si vzal Arwen, ceru krále telete. Spolu měli 4 děti. Finroda, Galadriel a dvojčata Aegona a Egona (v některých dílech bývá jako jeho syn uváděn i Ondra, ale zdá se že Tolkien od této myšlenky později upustil.)

Finarfin byl klidné a rozvážné tele a nenechal se přesvědčit Fidovou řečí k odchodu z Valinoru, narozdíl od svých dětí. Tak se stal králem zbývajících Noldor kterým vládnul až do konce.

Etymologie

Quenijské Arafinwe se skládá ze slov Ar - vznešený a Finwe jména jeho otce. Jméno které mu dala matka bylo pravděpodobně Ingalaure, ve starších verzích mu dala matka jméno Finrod které později přešlo na jeho syna a pak zase na jeho syna a tak pořád dokola.

V síti Wikia

Náhodná Wiki